söndag 2 augusti 2009

En hel vecka

Åh vad dålig jag känner mig som inte skrivit på en vecka. Nåväl.

En hel vecka av skola har det varit (tisdag, onsdag och torsdag vill säga) och det gick alldeles utmärkt. Den första kursen var Creative thinking och det verkar inte direkt vara en svår kurs. Klippa papper och rita med höger och vänster hjärnhalva bestod den första lektionen av.

På onsdagen var det dags för Management concepts, en kurs som jag var lite osäker på så jag gick dit mest för att kolla hur det var. Föreläsningen var i en jättestor sal där vi lätt var över 100 pers och kvinnan som höll föreläsningen var riktigt, riktigt bra. Jag tror det kommer bli en svår kurs för mig som inte alls är van vid föreläsningar och tentor, men om jag klarar det (klart jag ska) är det nog en jättebra grund att stå på.

Boken som behövs för kursen var snordyr i bokhandeln, men sån tur var hittade jag Student textbook exchange där den fanns för mindre än halva priset. Ska köpa den av en annan student imorgon.

På torsdag morgon hade jag Digital print design vilket även den verkar vara en kul kurs, med en hård men rättvis lärare. Vi gick igenom en del grunder i Acrobat pro, ngt som jag inte gjort förut.

På torsdag kväll väntade Design in advertising och till vår förvåning var vi bara fyra studenter på plats. Läraren är en kille som jobbar heltid som AD och det var så kul att träffa honom för hans stil, sätt att prata och vara påminde så oerhört mkt om AD'ar jag träffat i Sverige. Är det universellt månne?

Just det, onsdagen var även dagen då Frida och Alia Åkte Till IKEA.
Jag behövde köpa lite grejer till mitt rum, så vad kunde då vara bättre?
Vi hade dock en del svårigheter att hitta dit, det tog oss en och en halv timme med buss, varav en buss var fel. Men till slut kom vi dit och jag gick direkt på köttbullarna i restaurangen. Med lingonsylt, aaah.

Efter inköp av osthyvel (ärligt folk, ska ni åka utomlands och tänker äta ost under er vistelse, ta med er en egen!) en lampa och en pall kom vi så utanför kassorna och matjakten kunde börja. Kräftor, krusbärssylt och pepparkakor köpte jag inte.
Däremot Daim, Ballerinakex, Bilar, lingsonsylt och brunsås (planen är att laga mormors köttförsbiffar till mina roomies).
Jag blev mkt besviken över att inte hitta falukorv, men lite gladare när jag såg några japaner köpa Abbas inlagda sill.

På torsdagen skulle folk ut med den norska studentföreningen på en pubcrawl, men jag kände absolut inte för att gå ut och bad istället Alia berätta om sin fantastiska svenska vän så att alla ska tycka mig i alla fall.

Fredagen var en lugn dag hemma, med avbrott för en promenad ner till South bank med Matt för en fika. På vägen hem såg vi en glitterrosa Hummer-limo med plats för 14 personer. 650 dollar (3800 kr) i timmen kostade schabraket, men då ingick vin etc och tja, delar man upp det på 14 kan det nog vara värt det. Jag vet vad jag vill åka på min möhippa nu iaf! ;-)

På kvällen gick vi över till de irländska grannarna för att fira av Anne som flög till Perth på lördagen. Och ja, irländare kan det här med att dricka alkohol. Vi gick ut till en rätt stor bar i närheten och tog sen en taxi hem genom McDonald's drive thru. Där de endast serverar FRUKOST! Vad i...? Jag som haft cravings hela kvällen efter min trippla cheeseburgare och vad får jag? Egg jäkla McMuffin.
Det var INTE ett fullvärdigt alternativ. Halv sex dundrade vi in genom dörren hemma.

Lördagen spenderades i fosterställning.

Och idag är det söndag och jag har ingen aning om vad jag ska hitta på. En promenad vore nog lagom mkt aktivitet.



Matt framför den rosa bilen!

3 kommentarer:

  1. Sååå fin blogg du har Frida! Spesielt header'en din!
    Jeg skjønte det sånn at du hadde litt hangover igår og ikke kunne joine... det var synd, for det var kjempe kos på vorse! Du MÅ si ifra om du stikker på theme park i gold coast, jeg er med! :)
    Klem Caroline

    SvaraRadera
  2. hej lövli! jag kan lätt tänka mej att åka sån superlimo med dej på din möhippa. ska genast googla efter nån sån i sverige:D puss

    SvaraRadera
  3. nu har jag (äntligen...) hittat din blogg. Har läst halva månaden och ser en text om möhippa....? Vafalls -är du ringmärkt min unga dam?

    Kramis, så länge

    SvaraRadera