onsdag 5 augusti 2009

Struldag

Vaknade i ottan för att åka till Nathan campus och min första tutorial (lektion som handlar om föreläsningen, fast i betydliget mindre grupper) i Concept Management. Helt händelsevis kollar jag mitt schema på datorn och där har de fått för sig att ändra tiden från kl. 9 till 8. Utan att fråga mig. Vem 17 har skola klockan åtta?

Inte en chans att jag skulle hinna dit med bussar och allt, så jag skippade den och åkte istället lagom till föreläsningen kl. 11. Slug som jag är kom jag på att jag kunde kolla ifall det fanns några andra tutorials jag kunde joina och till min stora glädje fanns det en klockan 10. Yey. Inga mer upp-i-ottan-mornar för mig alltså.

Föreläsningen var bra, om än lite snabb och gick jag på en tutorial för att inte missa vad de hade gjort på morgonen. Tittade även in på STA-travel och killen som satt där var mycket hjälpsammare än han i stan igår. Han tog fram flera olika förslag och priser åt mig. Det lutar åt Brisbane - Bali - Singapore...men sen? Bangkok, Manila eller Vietnam?
Måste tänka över lite, men måste boka SNART! Det är värsta högsäsongen när skolorna slutar här. Hjälp mig folket (jag VET att ni har varit där)!!!

Tog bussen hem och gick och handlade. När jag kom fram till kassan var mitt australiensiska kort borta. Puts väck. Fanns ingenstans. Jag fick skämmas och springa ut och ta ut pengar med mitt svenska kort i en automat.
Väl hemma fortsatte jakten på det försvunna kortet men det förblev spårlöst borta. Nåja, jag ringde och spärrade det och de kollade min sista transaktion, vilken var min alldeles egna, så om någon har stulit det har de inte mycket nytta av det. Fast mer troligt är väl att jag lämnat kvar det på något sätt. Jag som alltid är så noga med sånt.

Nåväl, ingen större skada skedd.

Nu borde jag verkligen göra lite läxor. Bläh!

2 kommentarer:

  1. Både Manila och Vietnam låter ju nice.
    Puss!

    SvaraRadera
  2. Jag fick ju inte åka utan dig, sa du ju...:-)

    SvaraRadera