tisdag 18 augusti 2009

Skrämselhicka mitt på dagen

Helgen flöt förbi och var fantastisk rolig på fredagen fram till kl. 7 lördag morgon, men kanske inte lika rolig resten av lördagen. Det dansades en hel del, kan jag iaf. avslöja.

På söndagen följde jag med Nathan när han spelade fotboll, för att jag skulle kunna fotografera genom vindrutan till mitt skolprojekt. Hans lag spelade uselt och förlorade med 2-5.

På måndagen tog jag bussen neråt vägen en bit och gick sen i en låååång uppförsbacke i stekande sol för att komma till kyrkogården där jag skulle ta ännu fler bilder. Och den var...läskig. Fastän det var mitt på dagen. Riktigt gammal och på sina ställen ganska vanvårdad. Jag kunde riktigt se hur skeletthänder inom kort skulle börja treva framför stenarna och ta tag i de runt gravarna placerade stängslen. En skylt informerade mig om att kyrkogården var stängd mellan solnedgång och soluppgång. Antar att det är då benranglen dansar på sina gravar.

Idag är det tisdag och det var dags för Creative thinking. Idag med en improlärare som skulle lära oss improvisera. Det hela gick ut på att vi lekte lekar hela förmiddagen. Ibland är universitetsplugg kul! ;-)

Tim och jag lagade tacos till middag och det slutade med att alla tog för sig. Till efterätt bjuder jag på äppelpaj. Idag är nämligen en speciell dag, men den som jag allra helst vill fira den med är inte här. Han får hålla tillgodo med ett telefonsamtal lite senare.

Det är lite kul det här med vintern som kom av sig. För snart två veckor sen blev det fantastiskt varmt, inte bara på dagarna utan även om nätterna. Jag behöver inte sova med Tims sovsäck över mitt täcke längre och om morgonen fryser man inte ihjäl på väg till skolan. Tv pratar om att de inte varit med om något liknande i augusti på år och dar. Jag tackar bara och tar emot. Det känns precis som svensk sommar. Fast med palmer.

Imorrn är det dags för Management concepts igen, nu med min första tutorial med rätt lärare. Och quiz på kapitlen i boken. Jag är inte så taggad. Vi får väl se hur det går.

5 kommentarer:

  1. Grattisgrattisgrattis!! Hoppas du hade det rikigt bra på den speciella dagen. Låter som du har det bra over there :) Här är det malmöfestival och mys! kram

    SvaraRadera
  2. Hej Frida.
    Vi har nu kommit hem från malmö och där var det trevligt. Synd att vi inte kunde träffa dig där. Vi kanske ska hälsa på i oz :)
    Lycka till med ditt quiz. Det går säkert bra.
    Kram
    Linda (din kusin)
    Ps. Jag tycker om din blogg. Du skriver så bra och den är så fin.

    SvaraRadera
  3. Terese, dagen var jättebra. Festival låter mysigt, tur vi får en hit om några veckor.
    Linda, vad roligt att du gillar bloggen. Ja, synd att vi inte kunde ses, men ni är hjärtligt välkomna hit när ni vill! :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Lycka till med quizen i morgon!
    Mamsen

    SvaraRadera
  5. Hej Gumman
    här är det bara bra, har vart ute på landet och kollat att husen står efter att första gruppen tyskar rest. Lugnt och fint var det Kul att höra att du har det bra

    pappsen

    SvaraRadera