onsdag 15 juli 2009

Så har en hel dag gått här nere. Jag vaknade klockan astidigt och kunde inte somna om. Gick ner och åt frukost på ett trevligt ställe i närheten och sen tillbaka för att checka ut mitt singelrum och in ett dubbelrum. Fick veta att jag inte kunde få rummet förrns kl 13, så då tog jag en lååååång tur ner längs Queen Street som är huvudgatan med all shopping. Fortsatte över Victoria bridge och hamnade i South Bank, precis vid skolan. Där gick jag längs kajen och de fina parkerna och sen tillbaka till mitt hostel. Somnade en stund och vaknade vid fyra då min roomie Alia dök upp. Jättetrevlig tjej, vi tog en tur på stan och jag visade henne lite av South Bank innan jag var tvungen att gå for att titta pa ett rum som skulle hyras ut. Det var billigt och helt ok, ganska nära skolan, men det hade inga som helst möbler och hela lgh hade tegelstensväggar, vilket känns lite sådär. De skulle höra av sig på fredag, men jag vill nog hellre ha det rum jag ska titta på imorrn. Lite dyrare, men ser ut som en hotellgh med pool och hela kittet. Annars har även Alia tittat på lite rum som hon skulle ringa på imorrn.
När jag var på väg tillbaka till mitt hostel blev jag lite vilse en stund, men då kom en trevlig polis fram och eskorterade mig tillbaka till Queen st. Han blev förvånad att jag skulle gå hela vägen tillbaka och utbrast att "det tar ju minst 20 minuter". Och så erbjöd han mig busspengar, hehe. Jag försäkrade att det var helt ok att gå. Och det var det ju. Nu är klockan strax efter 21 och jag funderar på om jag ska gå och lägga mig liksom Alia eller om jag ska ta ett glas vin i baren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar