torsdag 23 juli 2009

Onsdag och torsdag

Huset var skitbra. Inte det flottaste stället (Manningstreet var ju lyxigare än det mesta) men alldeles utmärkt att bo i iaf. Eget rum, säng som jag fick köpa, spegelgarderober, nära till skolan och viktigast av allt: internet. Dessutom, trots att mitt intryck är att det är ett lite sömnigt område finns det en convenience store på hörnan, öppen dygnet runt, dessutom både KFC och Mc Donald's uppåt vägen, även dessa öppna 24/7. När jag kommer hem kommer jag inte bara vara brun, jag kommer vara fet också.

Några reflektioner efter att ha varit här en vecka:

De har TRIPPLA cheeseburgare på donken. I tre olika storlekar.

Gatorna utanför city är helt sinnessjuka. Backarna är vansinnigt branta.

Kranvattnet går utmärkt att dricka, men smakar lika gott som poolvatten.

Alla är supertrevliga, vänliga och hjälpsamma om man är lite vilse eller nybörjare på något.

Nämnde jag trippla cheeseburgare?

Personalen i mataffären packar maten åt dig.

Om du ska åka buss bör du veta vart du ska, eftersom ingen talar om vilken som är nästa hållplats. Dessutom måste man blippa sitt go-card både när man går på bussen och när man går av.

Expressbussarna är nästan som tunnelbanor, deras stationer ligger gömda i shoppingcenter och de har egna expressvägar där bara de får åka.

Solen går ner klockan fem. Vinter som sommar.

Så, jag var alltså på visningen på tisdagkvällen och på onsdag morgon kom ett sms som erbjöd mig att flytta in om jag ville. OM jag ville. Så himla trött på att bo på hostel. Anne som ska flytta ut ur rummet flyttar på söndag, så jag sover på soffan tills dess. Annars bor här Matt, Tim och Nathan som är himla trevliga. Till helgen blir det ngn slags bbq med grannarna och troligen utgång med Anne som har sin sista helg i Brisbane innan hon reser vidare. Blir nog kul.

Torsdagen gick åt till att sova länge, titta på tv, ut på stan och skaffa bankkonto samt köpa mat, vilket var en rolig upplevelse. Imorgon blir det Australian Zoo, men ikväll blir det tillbaka till Birdie Num Num för fest med alla Bunkjobbare.


1 kommentar:

  1. Trippla cheeseburgare... yummie, nästan värt ett besök i Aussie bara för det :)
    Men skönt att läsa att det ordnar sig för dig därnere... eller där under ;)
    Kraaamar på dig // mia

    SvaraRadera