torsdag 16 juli 2009

Dagen av promenerande

Så har torsdagen försvunnit. Vaknade i vanlig ordning klockan fyra och kunde inte somna om. Drack inget vin igår, kanske därför? Eller för att jag gick i säng halv tio? Nåja, vid sex var vi pigga (typ) och vid åtta åt vi frukost. Sen en liten promenad för att leta efer en grocery store och efter en bra stunds letande blev vi guidade av en trevlig herre till Woolworths. Shampo och balsam stod på inköpslistan (gud så detaljerad jag är, men ni vill väl veta precis allt vad jag gör, eller? :-)). Sen gick vi tillbaka till Bunk och tittade på en massa lgh på nätet som Alia ringde på. Det slutade med två visningar idag, plus att jag hade en egen. Vi gick på den första, på Manning street som låg riktigt nära skolan och i ett tjusigt lghkomplex med pool och soldäck. Lgh var med tre sovrum och en balkong till varje. DESSUTOM fanns det en balkong med en trappa upp till en egen utomhusjaccuzzi. Jag tror jag var i sjunde himlen, allt var SÅ fint. Jag vill bo där jättemkt, men då måste vi först hitta en tredje person och helst en som redan har alla möbler som behövs eftersom lgh kommer helt utan. Dessutom får vi skaffa sängar pa egen hand. Men shit, det tycker jag nästan det kan vara värt. Efter den upplevelsen delade vi på oss och jag gick en lååång bit till nästa komplex där jag skulle kolla på rum. Det var en jättefin men mkt liten lgh. Svårt att få privatliv där, plus att jag skulle vara tvungen att skaffa eget internet, så jag tror inte jag vill ha den.
Sen gick jag tillbaka till South Bank och tog bussen hem. Totalt omöjligt att förstå hur busslinjerna funkar, men med lite hjälp kom jag ändå på rätt buss som gick typ hela vägen hem. Alia hade tittat på ett studenthus med gemensamma kök dar allt var skitigt och toaletterna var hål i väggen. En sista utväg, inte mer. Nu har vi precis kommit tillbaka från var middag och tja, det börjar väl snart bli dax för sängen som äter upp min rygg igen.

Och just det...det är jättekul att ni läser (om ni läser?) men kommentera hemskt gärna...ni får komma ihåg att jag blir helt svältfödd på svenska här nere! :-)

5 kommentarer:

  1. Härligt att se att du börjar komma i ordning. Ni hittar säkert något bra ställe att bo också. massor med kram från mamma

    SvaraRadera
  2. Låter helt underbart med pool på området! Jag håller tummarna för att ni får den. Jag får min nya lägenhet på måndag förresten, tyvärr är den inte utrustad med vare sig pool eller jacuzzi! :) Kramar /Jennie

    SvaraRadera
  3. haha, jag skulle lätt ta poolen, inge snack om saken. Vem är Alia, ska hon plugga samma sak eller bara på samma skola?

    Ligger skolan mitt i skogen eller ser det bara ut så på google maps

    puss o kram

    SvaraRadera
  4. Studentliv blir faktiskt mycket enklare med pool :) Och närhet till skolan är guld värt! Själva ska vi hem till vänner och grilla ikväll, en annan får ju passa på, grillvädret kommer inte att hålla i sig till december som för vissa andra ;)

    Kram!
    /Emelie

    SvaraRadera