tisdag 21 juli 2009

Fredag

Idag gick vi till Southbank campus apartments. Jättefina lgh som man delar med max tre andra. Balkong (över soptunnorna, men det e jag ju van vid från Rönnen) och kök samt soffa och tv. Fin takterass med pool, bbq-area och litet men glänsande nytt gym. Tyvärr kostar det rätt mkt och de var så fula och lade på en massa kostnader för allt möjligt, som internet och tvättmaskiner. Jag har råd, men det skulle kännas bättre att hitta ngt billigare så jag får mer pengar över att resa för.
Sen tog vi bussen ut till West End och Why not street (galet namn). Där väntade en äldre dansk herre på att få visa oss sina vingliga hus på styltor. Det var ganska avskyvärda hus, köken såg ut att komma från stenåldern.

Tillbaka till Bunk igen och vi bestämde oss för att gå på Meet & Greet som hålls varje dag i baren över ett glas goon (vattnigt vin) som dock är gratis. Det var vi och några engelska tjejer, men sen anslöt amerikanen Caleb och kiwin Jacob samt australiensaren Sebastian, som var ett under av vänlighet, charm och social skills. Vi stannade kvar i vår lilla VIP-avdelning när mötet var över och folk både anslöt och droppade av. När Alia och de engelska tjejerna gått till sängs gick jag vidare till klubben Family med Eva från Hong Kong och ett gäng engelska tjejer och killar.

Family var gigantiskt stort och vi tappade bort varann flera gånger, men lyckades på ngt sätta hitta varann igen. Ni som minns nattklubben Heaven i Stockholm fattar grejen. :-)
Family var dock inte så himla roligt, jag tror jag är för gammal för den sortens klubbar, så jag och Eva gick tillbaka till Bunks bar Birdie Num Num. Där hittade vi Sebastian i full färd med att hångla upp en amerikansk tjej, så vi beslöt att inte störa. Vi hängde kvar ett tag och jag dundrade i säng vid fyratiden. Alia fattade inte att jag orkade vara vaken så länge.

1 kommentar:

  1. Ta med Alia till Malmö så visar vi vart skåpet ska stå! Fyra... tssss

    SvaraRadera