tisdag 21 juli 2009

Måndag

Så var det äntligen dags för skolan. Orientation day på Nathan campus. Alia och jag hade ju varit mycket noga med att kolla upp vilken buss vi skulle ta och vi vaknade båda vid femtiden och drog oss en lyxig halvtimme. Sen bussen ner till Queen street station och där köpte vi Go-card, misstänkt likt Skånetrafikens rabattkort rent funktionsmässigt, men med den lilla detaljen att man måste visa kortet för en blipp-grej även när man går av bussen. Gör man inte det åker man på en betydligt högre avgift än man tänkt. Jag undrar hur många gånger jag kommer missa det...

Bussresan gick snabbt eftersom expressbussarna har sina egna motorvägar vid sidan av den vanliga motorvägen. Smidigt. Det svåra är att veta när man ska gå av, eftersom ingen skylt eller förare talar om det. Nu var det inget problem eftersom de flesta människorna skulle av just där vi skulle det.
Vi letade oss fram till den Theatre där samlingen skulle hållas och jag tror vi var ett 70-tal utbytesstudenter i salen, varav ganska många var från USA och framför allt Tyskland. Vid en handuppräckning hann jag se tre andra svenskar. Sen följde ett långt informationsflöde, bland annat i hur man enrollar sig i sina kurser. Jag kan dock inte göra det eftersom mina kurser ännu inte godkänt mig, vilket ändå inte gör så mkt eftersom jag vill byta flera av dem iaf. Något som dock är lite knöligt, men jag får en privat sittning med Truc (som uttalas True) på onsdag.

När samlingen var slut formade jag och Alia en liten grupp med engelsmannen Jamie, tysken Rainer och holländaren Sven. Vi gick och tog ett glas på en av serveringarna som fanns och lite senare gick vi till Meet & Greet på studentpuben (BRA mkt tjusigare än Malmös, kan jag lova) och träffade både norrmän och fransyskor.
Efter det åkte vi in till stan igen och jag gick till Vodafone och köpte mig ett kontantkort. Äntligen har jag australiensiskt telefonnummer, yey! Tillbax till Bunk igen och ytterligare letande efter bostad, tyvärr ganska fruktlöst.

Alia flyttade och Sven hängde med henne och hjälpte till (eller ngt). Helt ärligt har han varit väldigt flörtig med henne, men det var inte förrns jag påpekade det för henne senare på kvällen som hon fattade det (sa hon). Hon är dock inte intresserad.
De dök upp lite senare igen och vi gick ut och käkade middag. Sen lite letande till och bums i säng klockan halv tio. Sent för Australien-Frida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar