söndag 6 december 2009

Koh Samui

När jag tröttnade på Ao Nang, eller, det gjorde jag väl inte, men jag kände att jag behövde röra mig mot trakter jag inte varit i förr, bestämde jag mig hastigt för att resa till Koh Samui. Sagt och gjort.
Det tog nästan hela dagen, med buss och båt, men det var en mysig resa. Koh Samui var lite mulet och regnigt, precis som jag förväntat så jag kom dit på torsdag eftermiddag och upptäckte inte stranden förrän på lördagen. Det var rätt stormiga vågor, så jag badade inte. Stranden var lång, men inte så bred, man satt väldigt nära vågorna.

På lördag kväll tröttnade jag på att inte göra ngt, så jag bokade mig en liten tripp runt ön. Elefantritt, baby elephant show, monkey show, gigantisk buddhastaty, död mumifierad munk med solbrillor, view point och bad i vattenfall stod på schemat. Det var en rolig dag och skönt med solsken.

Imorrn åker jag vidare mot Bangkok för att träffa min kompis David och vi åker nog vidare till Koh Samet för att undersöka stränderna där. Jag har beslutat att skippa Vietnam. Resan dit kostade ju inte så farligt, men att ta sig fran Hanoi till HK var alldeles för dyrt tyckte jag. Synd dock, jag hade gärna velat resa dit. Men istället får jag träffa min älskling lite tidigare. Wiiih!

2 kommentarer:

  1. Oj frida har en blogg! Och på Samui är hon. Bra ö. Jag mins sköna bakfulla eftermidagar på samui. Thaiboxning i chaweng mekonggroggar i en hängmatta på stranden en stor jävla buddha och en klippa som såg ut precis som en fi**a sen dykning och själfull meditation med ett avsågat pumphagelgevär på samui shooting sport. aaaah ...good times.

    SvaraRadera