måndag 21 december 2009

Bangkok

Kom så till ett av trädlampor upplyst Bangkok. Trädlampor i massor. Och överallt folk i rosa tröjor. Eller möjligtvis gula.
Tydligen fyllde kung Bhumibol år, vilket firas mellan den 5:e och 13:e december. Den rosa färgen är kungens födelsedagsfärg och den gula symboliserar den kungliga flaggan. Det tyckte David var lite gay. Själv tyckte jag det var en utmärkt idé, så nu ska jag också börja införa födelsedagsfärger...

Vi gick längs Kho san road, en ganska kort gata med ett myller av allt som turister vill (och inte vill) ha. Eller varför inte ett svensk körkort och ett diplom från valfritt universitet? David valde massage och jag vaxning istället. Första gånger jag vaxade mig på salong. #¤%&/&% så ont det gjorde. Men oh så lena ben jag fick. :-)Efter det lyxade vi oss med en ordentligt köttbit med bearnaisesås. Gud så gott, det har jag inte ätit sen i somras. För att smälta maten tog vi en tuk tuk till en jättestor nattmarknad, men det blev inte jättemycket shoppande. Men väldigt kul att se.

Dagen efter begav sig David iväg mot Chiang Mai för att jobba och jag strosade runt på stan. Åkte iväg till ett gigantiskt shoppingcenter där hela fjärde våningen bestod av hysteriska mobiltelefonbutiker. Jag hittade iaf en fin skolväska. Och Dunkin Donuts. Jag har faktiskt aldrig handlat där innan, så jag var helt enkelt tvungen att gå in. Köpte tre chokladbollar på en pinne som visade sig vara munkbollar doppade i choklad! Genialiskt! Sånt borde vi ha i Sverige!

På kvällen träffade jag tyske Jasper från Brisbane och hans kompis Bruno. Vi tog några öl och åt några gräshoppor.

Och dagen efter...då var det bara att åka till flygplatsen för att äntligen, äntligen få återförenas med min älskling.













2 kommentarer:

  1. Lite Gay? över en miljon människor i rosa, plus alla ladyboys överallt. Min gayradar fick FNATT!
    /David

    SvaraRadera
  2. Frida, det var ett tag sen jag läste din blogg men i dag har jag gjort det
    Kan bara säga detta: Avundsjuk!!!!!
    Tänk om jag hade haft den möjligheten i din ålder...vilken resa du gjort..fullkomligt underbart
    Ta väl hand om dig tjejen..du vet att du är välkommen när du vill
    Bamsestor julekram
    Åse

    SvaraRadera