tisdag 22 december 2009

Hong Kong






Äntligen äntligen kom jag så till Hong Kong och äntligen, äntligen fick jag träffa min Fredrik. Jag landade rätt sent och till min överraskning hade han bokat rum på ett hotell de närmaste nätterna, eftersom jag inte var tillåten i hans studentrum. Jag kom dit i klänning, leggings och sandaler, men det var en jäkla tur att jag packat en luvtröja i handbagaget, för Hong Kong var KALLT! Och regnigt. Och blåsigt. Vi åkte buss en stund och sen dubbeldäckad spårvagn. Himla gammal och söt var den, men grejen med att envisas med att ha fönstren öppna mitt i vintern fattade jag inte.

Tyvärr blev det inte så mycket sightseeing de få dagar jag var där, vi ägnade oss mer åt att boka flygbiljetter, hotell samt fixa visum till Kina. Allt det där tar ju lite tid. Sen skulle Fredrik skriva sin sista uppsats, så han hade inte tid att vara guide. En outlet hann vi med iaf, så jag kunde köpa en mysig stickad tröja. Men vi kommer ju tillbaka i januari, kanske hinner vi med något då, det vore roligt. Då har vi ju i alla fall vinterkläder.

1 kommentar: