lördag 21 november 2009

Singapore

Våra två sista dagar tillsammans spenderade vi i Singapore. Det var lite sorgligt att lämna vårt underbara hotell som vi aldrig kommer återse igen (enligt Fredrik, som aldrig åker till samma ställe två gånger...nåja, det ska vi nog bli två om).

Så anlände vi till staden som var lika varm som Malaysia och vi lyckades åka tåg från flygplatsen till hotellet. Raskt ut på stan igen där vi letade upp Singapore Flyer, världens största pariserhjul. Utsikten var fin och staden gigantisk, såg vi därifrån.

Därefter beslutade vi att åka till Singapore Zoo på nattsafari. Det var en bit att åka, men det var det värt. Eldshow, djurshow samt tågsafari i djungeln hann vi med innan midnatt. Tyvärr blev det ju inte särskilt bra bilder, de få jag tog. Självklart fick man inte använda blixt, de stackars djuren skulle ju bli blinda om alla hade det, men jag tycker ju att själva grejen med att gå på zoo är alla de fina bilderna man får. Jag får försöka minnas bambubyggnaderna och alla facklorna och stämningen de skapade istället.

Måndagen var vår sista dag tillsammans och vi hann inte med så mycket. Lite sovmorgon, lite frukost/lunch, lite shopping (jag kommer för alltid ångra att jag inte köpte en så himla snygg väska som jag såg) och sen iväg till flyget. Fredriks avgick först, men det var inte riktigt lika sorgligt nu som i juli. Vi ses ju alldeles snart igen.
På flygplatsen fanns en affär som hette Little Princess. Jag hade väldigt svårt att slita mig från den och gick därifrån med två ursöta halsband och ett mobilsmycke. Mina souvernirer!

Några timmar senare landade jag i ett regnigt Phuket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar