lördag 28 november 2009

Koh Lanta

Nu sitter jag på Koh Lanta efter några underbara dagar på Phi Phi. På vägen dit träffade jag engelska Kerrie och vi bestämde oss for att dela rum på ett skabbigt hotell. Vi hade knappt betalat, så fick hon kalla fötter och tyckte det kändes osäkert. Kanske hade hon rätt i det, dörren gick knappt att stänga och det låg en rostig machete på balkongen. Men jag tyckte det kändes helt ok ändå. Hon ville ta in på det dyraste och lyxigaste hotellet, men på vägen dit mötte vi hennes vän Steve från USA, så hon flyttade in hos honom istället. Själv flyttade jag in på samma hotell dagen efter.

Vi hängde mesta tiden tillsammans, förutom en dag som spenderades på rummet från morgon till kväll. Vi misstänkte starkt matförgiftning.

Men i övrigt var det najs, vi åkte longtail boat till mysiga stränder och snorklade. På kvällarna hängde vi nere vid stranden och kollade på de galna eldshowerna, folk som hoppar hopprep som brinner etc. Inte alls som för tre år sedan, men ändå samma fantastiska ö.

Sedan fick jag ett infall och tog båten till Koh Lanta och nu bor jag i en bungalow med supernära till stranden. Imorrn åker jag dock vidare!

2 kommentarer:

  1. Det låter som om du har det helt underbart (matförgiftningen till trots). Jag längtar redan tillbaka till Thailand, det ska definitivt bli en resa dit snart igen! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det är helt underbart. Förstår att du längtar tillbaka. Tiden går så fort och vips är man hemma igen. Hemska tanke. Det är alldels för kallt hemma, tror jag. Kram

    SvaraRadera