lördag 21 november 2009

Nai Harn, Thailand

Nu sitter jag hemma hos min chef Jeanette i Nai Harn. Hennes man Håkan och deras son Nicklas flyttade hit från Skåne i september. Huset de bor i är helt fantastiskt, med öppna gångar och ytor samt en stor pool i mitten av komplexet. Drömhus, säger jag bara.

Efter att ha spenderat två dagar ensam på alldeles för dyrt hotell i Patong var det faktiskt skönt att få lite sällskap av andra svenskar i några dagar. Imorgon blir det dock dags för Phi Phi island som jag längtat efter att få återse i tre år. På måndag kommer kanske Oskar dit och eftersom ön är rätt liten borde vi kunna hitta varandra. :-)

Dagarna i Thailand har varit rätt lata, enda bedriften idag har varit att gå till en av de lokala frisersalongerna. För 40 spänn fick vi renaste håret i Thailand, schamponerat tre gånger, massage i hårbotten, klippt och fönat tills det varken kunde bli rakare eller torrare. Ett trevligt klipp.

Och just det, jag var lite utsvulten på litteratur igår, så jag köpte en bok. Margaret Mitchells Borta med vinden på engelska (sidantal 1024) lär räcka en stund.

Min kamera verkar sjunga på sista versen efter tre års trevligt samarbete. Efter senaste badet läckte den tydligen in vatten och beter sig nu underligt. Dags för en ny. Sitter och läser olika tester, för det är ju himlans praktiskt med en vatten- och stöttålig kamera, men jag vill gärna ha schysst kvalitet på bilderna oxå. Typ Canon Ixus. Gah. Hjälp gärna till att bestämma mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar