tisdag 13 oktober 2009

Slutet närmar sig

Jag hoppade en av mina kurser ungefär samtidigt som Oskar kom på besök. Jag var så pass sjuk (jag som nästan aldrig blir sjuk), så uppstressad över den kursen och jag tror nog det hade ett samband. Det var helt enkelt inte värt att må så som jag gjorde p.g.a. den, så nu har jag bara tre kurser.

Det känns lite fånigt, men vad ska man göra om man väljer fel och inte upptäcker det förrens mitt i? Jag tror det kan hända alla. Tyvärr gick det inte att hoppa på en annan kurs, det skulle man gjorde redan andra veckan i så fall. På något sätt ska det väl gå att lösa när jag kommer tillbaka till Sverige. En extra kurs hit eller dit hoppas jag inte ska vara något problem.

Detta innebär även att alla mina kurser slutar den 5:e november. That's it. Min tid här är över om tre veckor. Det känns så konstigt. Jag hade ju ställt in mig på nästan en månad till.

Hur ska killarna i huset klara sig utan mig (och min mat)? Jag kommer sakna dem. Samtidigt börjar ju något nytt och underbart. Resandet!

Jag och Fredrik planerar att mötas på Malaysia den 11:e november. Då får vi fem dagar tillsammans innan han måste tillbaka till Hong Kong och jag reser vidare på egen hand.

Vart det bär av har jag ännu inte riktigt planerat, men det lutar åt Thailand och Vietnam innan jag landar i Hong Kong jag med. Till jul och nyår hoppas vi på att vi (jag) har råd att åka till Filippinerna.

Just nu sitter jag som bäst och letar hotell i Langkawi, men det är klurigt att lista ut vilket som är mest prisvärt och helst också lite romantiskt!
Allra helst vill jag bo i en bungalow på stolpar i vattnet, men jag tror nog att vi får spara det till en annan resa.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Kul att läsa. Låter spännande å kul med resan! En kurs hit eller dit spelar nog inte någon roll... går säker att fixa när du är tillbaka.
    Kramar från Lovisa och snön!!

    SvaraRadera