tisdag 13 oktober 2009

Byron Bay

Oskar åkte vidare på onsdagen efter att vi varit på Fraser och det var lite sorgligt att se honom åka. Min lille lille bror, alldeles ensam ute i stora världen.

Själv hade jag lov och gjorde saker jag inte hunnit med tidigare. Tvätta och handla och sånt. Alia, hennes kanadendiska kompis Sam, norske Kim och tyske Rainer hade hyrt två vans som de sightseeingade med under lovet. De skulle vara i Byron Bay till helgen och varför inte möta upp dem där, tänkte vi.

På fredagkvällen åkte alltså jag, Tina, Nathan och Tim ner till Byron Bay som ligger lite mer än en timme söderut. Vi fick plats på ett riktigt najs hostel, Aquarious, bo där om du ska åka dit!

Vi satt i hostelbaren ett tag och sen gick vi vidare till en vidrig köttmarknad där folk dansade på aluminiumborden. Inte min typ av ställe, kunde jag lugnt säga.
Efterfesten med alldeles för många brittiska/irländska killar blev inte heller så lyckad, men ändå lyckades vi vandra hem runt femtiden (som vanligt).

Morgonen efter lyckades vi efter många om och men hitta den strand där Alia och resten av gänget höll till, men jag var inte så badsugen. Det var rätt kallt i vattnet, men de andra surfade glatt i sina våtdräkter.

Vi åt middag på vårt hostel, där vi nu fått sällskap av danske Torsten som bodde i samma dorm som vi. Han och ett engelskt par, även de från vår dorm, gjorde oss senare sällskap när vi gick ner till stranden för att dricka öl (inte så lagligt, men oerhört mysigt).

Vi satt där ett bra tag och jag tyckte nog vi kunde fortsatt sitta där, men istället gick vi vidare till en klubb.

Klubbens ingång låg högst upp i en trappa och där uppe stod även vakterna. Jag minns att jag skärpte till mig för att se så nykter ut jag kunde och alla 11 skuttade sen uppför trappan på led. Vakterna visar oss med handrörelser åt vilket håll vi ska gå och vi skuttar lika glatt nerför trappan, i tron om att vi nu är inne på klubben.
Döm om vår förvåning när vi står på exakt samma plats där vi började.

Jag skrattade i 10 minuter och det var knappt jag kunde sluta. Det måste sett så oerhört roligt ut.

Vi kom i allafall in på en klubb sedan och vi hade faktiskt riktigt roligt, men till slut blev jag trött på musiken och vandrade de få meterna hemåt.

Efter en ngt sen utcheckning och en riktigt god frukost begav vi oss sedan hem igen.



Jag och Tim



Jag och Tina



Stranden



Fyren



Nathan i killarnas van

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar