måndag 4 januari 2010

Boracay & Bohol

I Boracay stannade vi lite mer än en vecka. Det var lata dagar och vi låg på stranden varje dag och bara njöt. På julafton gick vi på en fin italiensk restaurang och lyxade till det lite.

På kvällarna har jag fixat med min portfolio som jag ska skicka till företaget jag vill göra mitt exjobb hos. Det har varit segt och stressigt men nu är den nästan klar iaf.

På nyårsafton lämnade vi Boracay för att flyga till Cebu, där vi skulle bo på det tjusiga Crown Regency Hotel & Tower. Naturligtvis var planet inställt och naturligtvis fick vi vänta flera timmar på nästa plan, från en annan flygplats dessutom.

Men fram kom vi i alla fall på kvällen och vi åt buffé på hotellets 37:e våning. Ett liveband spelade och det fanns massor av mat, men det kändes ändå inte som riktig feststämning. Lokalen hade kunnat vara finare.

En stund innan tolvslaget gick vi upp till 40:e våningen där hotellet skulle ha egna fyrverkerier. Det regnade och blåste och vi hade inga klockor, så det var inte lätt att veta exakt när tolvslaget var. Ingen champagne hade vi heller, så det bidde ett rätt underligt nyår. Men det var häftigt titta ner på alla fyrverkerier, en helt storslagen utsikt var det. Vi huttrade men var glada.

Dagen efter åkte vi vidare med färja till Bohol, där vi är nu. Här har vi mest slappat och gjort nödvändiga saker, som bokat resor och hotell, men idag ska vi åka till Chocolate Hills som är ett gäng gräsbeklädda kullar, väldigt vackra. På vägen dit ska vi säkert se en del mer.

Imorrn ska vi upp klockan 5 för att åka ut med en båt och titta på delfiner och valar samt snorkla! Wiih!

Liten Tarsian får syn på mat